استفاه از سرکه بالزامیک فامیلا در قدیم برای ریشه کن کردن شپش

طعم و عطر منحصر به فرد، رنگ های عمیق و تراکم فوق العاده ویژگی هایی هستند که سرکه بالزامیک را مشخص می کنند.

پیش از این در قرون وسطی، سرکه بالزامیک بسیار ارزشمند بود، سپس به عنوان “طلای سیاه” شناخته می شد.

این سرکه تا به امروز نه تنها به عنوان یک ادویه، بلکه به عنوان عنصر جدایی ناپذیر ظروف، ظروف و دسرها در آشپزخانه ما باقی مانده است. پایه برای بسیاری از سس ها و مارینادها.

سرکه بالزامیک  محبوبیت خود را در ایتالیا به دست آورد . در مجاورت مودنا و رجیو امیلیا، یک سرکه بالزامیک سنتی تولید می شود که به آن Aceto Balsamico Tradizionale می گویند .

 این سرکه بسیار غلیظ است و برای انواع غذاها ایده آل است.

ایتالیایی ها از انگور قرمز لابروسکو و از انگور تربیانو سفید برای ایجاد سرکه سنتی خود استفاده می کنند.

اینها انواع انگور فوق العاده محافظت شده هستند که سرکه بالزامیک با کیفیت بالا را تضمین می کنند که طعم و مزایای سلامتی کامل را ارائه می دهد. مزیت این محصول نیز عدم وجود رنگ های مصنوعی و مواد نگهدارنده است.

اولین ذکر سرکه بالزامیک فامیلا به قرن یازدهم برمی گردد، زمانی که محصول سرکه به عنوان یک درمان برای بسیاری از بیماری ها و بیماری ها استفاده می شد.

نشان داده شده است که سرکه بالزامیک دارای خواص سلامتی و تقویت کننده سلامتی است. از فرآیندهای گوارشی و عملکرد روده ها پشتیبانی می کند.

بیمارانی که سرکه بالزامیک می‌نوشیدند به طور قابل توجهی سطح کلسترول و قند افراد دیابتی را کاهش می‌داد، در حالی که سرکه مواد معدنی ضروری مانند فسفر، منیزیم و پتاسیم را برای بدنشان فراهم می‌کرد.

سرکه بالزامیک سنتی که از مواد طبیعی ساخته شده است، سموم را تا حد زیادی از بدن دفع می کند، یعنی تا حدودی به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی در برابر باکتری ها عمل می کند.

تحقیقات علمی روی سرکه بالزامیک هنوز ادامه دارد. امروزه بسیاری از دانشمندان در مورد قابلیت اطمینان اثرات سلامتی سرکه بحث می کنند و به دنبال جهت های جدید توسعه هستند.

مجله علمی “Journal of Nutrition Science and Vitaminology” نشان داد که پلی فنول ها که حاوی سرکه بالزامیک هستند ، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را عادی می کنند. علاوه بر این، آنها از اکسیداسیون کلسترول LDL جلوگیری می کنند که خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد.

علاوه بر این، دانشمندان مشهور از دانشگاه ایالتی آریزونا در “Medscape General Medicine” پدیده عادی سازی سطح فشار خون سیستولیک را به لطف اثر سرکه بالزامیک تا 20 میلی متر جیوه توصیف می کنند.