چای نیوشا خطر ابتلا به سرطلان را کاهش می دهد

یکی از ترکیبات اصلی است که به چای نیوشا خواص دارویی می دهد.

چای سبز همچنین دارای مقادیر کمی از مواد معدنی است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

سعی کنید یک مارک چای سبز با کیفیت بالاتر انتخاب کنید، زیرا برخی از مارک های با کیفیت پایین می توانند حاوی مقادیر زیادی فلوراید باشند.

همانطور که گفته شد، حتی اگر برندی با کیفیت پایین‌تر انتخاب کنید، باز هم مزایا بر هر خطری بیشتر است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنل، از جمله کاتچینی به نام EGCG است. این آنتی اکسیدان ها می توانند اثرات مفید مختلفی بر سلامت داشته باشند.

چای سبز حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است، اما به اندازه کافی برای ایجاد اثر است. همچنین حاوی اسید آمینه L-theanine است که می تواند به طور هم افزایی با کافئین برای بهبود عملکرد مغز کار کند.

چای سبز ممکن است سرعت متابولیسم و چربی سوزی را در کوتاه مدت افزایش دهد، اگرچه همه مطالعات موافق نیستند.

4. آنتی اکسیدان ها ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهند
سرطان به دلیل رشد کنترل نشده سلول ها ایجاد می شود. این یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است.

تحقیقات نشان داده است که آسیب اکسیداتیو می تواند منجر به التهاب مزمن شود که می تواند منجر به بیماری های مزمن از جمله سرطان شود. آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند.

چای سبز منبع عالی آنتی اکسیدان های قوی است. سرطان خیابان یک بررسی جامع از مطالعات مشاهده‌ای نشان داد که زنانی که بیشتر چای سبز می‌نوشیدند، تقریباً 20 تا 30 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه، یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان بودند.
سرطان پروستات. یک مطالعه مشاهده کرد که مردانی که چای سبز می نوشند خطر کمتری برای سرطان پیشرفته پروستات دارند.
سرطان روده بزرگ.

تجزیه و تحلیل 29 مطالعه نشان داد کسانی که چای سبز می نوشند حدود 42 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان کولورکتال هستند.
بسیاری از مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که مصرف کنندگان چای سبز کمتر در معرض ابتلا به چندین نوع سرطان هستند، اما تحقیقات با کیفیت بالا برای تایید این اثرات مورد نیاز است.