لنت ترمز ویتارا دارای سیستم تقویت کننده می باشد

نیروی ترمز همیشه متناسب با فشار اعمال شده بر روی اهرم پدال ترمز است. با این حال، بسیاری از سیستم‌های ترمز دیسکی دارای کمک سروو (“تقویت کننده ترمز”) برای کاهش تلاش پدال راننده هستند.

هنگام خرید لنت ترمز ویتارا باید مراقب باشید، زیرا محدوده دمای کارکرد ممکن است متفاوت باشد، مانند ترمز نکردن کارآمد لنت در هنگام سرد بودن یا محو شدن لنت های استاندارد در رانندگی سخت. در خودروهایی که دچار کمرنگ شدن بیش از حد ترمز هستند، با نصب لنت ترمز با کیفیت تر و تهاجمی تر، می توان مشکل را به حداقل رساند.

مهمترین ویژگی هایی که در انتخاب مواد لنت ترمز در نظر گرفته می شود به شرح زیر است:

توانایی این ماده برای مقاومت در برابر محو شدن ترمز، ناشی از افزایش دما، مواد از تبدیل انرژی جنبشی به انرژی حرارتی تجربه خواهند کرد.
اثرات رطوبت بر ترمز محو می شود. همه ترمزها طوری طراحی شده اند که حداقل در معرض قرار گرفتن موقت در معرض آب مقاومت کنند.

ضریب اصطکاک لنت های ترمز مدرن باید به اندازه کافی کم باشد تا از قفل شدن چرخ ها جلوگیری کند اما به اندازه کافی بالا باشد تا قدرت توقف کافی را فراهم کند. ضرایب اصطکاک معمولاً بین 0.3 و 0.5 برای b است.

توانایی مقاومت در برابر سایش ناشی از اصطکاک، اما نه به اندازه ای که سایش روتور سریعتر از مواد ترمز قربانی شود.
توانایی مواد برای ایجاد تماس صاف و یکنواخت با روتور یا درام، به جای ماده ای که به صورت تکه تکه می شود یا باعث ایجاد حفره، فرورفتگی یا آسیب های دیگر به سطح در تماس می شود.
توانایی اعمال نیروی اصطکاک مناسب در حالی که بی سر و صدا عمل می کند.
یکی دیگر از نیازهای مواد مورد توجه این است که لنت های ترمز چقدر قابل تراکم هستند. اگر آنها بیش از حد قابل تراکم هستند، در آن صورت سفر ترمز می تواند بیش از حد باشد مواد لنت ترمز نیز باید متخلخل باشد تا آب بر ضریب اصطکاک تأثیر نگذارد.