زندگی تزئینی ماهی ها در آکواریوم های خانگی

در خارج از آکواریوم های سرگرمی ماهی های زینتی نیز معمولاً به عنوان تزئینات زندگی در حوضچه ها نگهداری می شوند.

رایج ترین انواع ماهی هایی که در استخرها نگهداری می گوشت شترمرغ شوند ماهی قرمز و کپور کوی هستند که طیف وسیعی از کیفیت آب را تحمل می کنند.

با این حال، این ماهی‌ها معمولاً زمانی که در حوضچه‌هایی قرار می‌گیرند که خیلی کوچک هستند یا هوادهی خوبی ندارند رنج می‌برند که منجر به کاهش سطح اکسیژن لباس منشی بیمارستان در آب می‌شود مخصوصاً در استخرهایی که در زمستان یخ می‌زنند.

در طول تکامل خود گونه های مختلف ماهی با استفاده از استراتژی های تطبیقی کاملاً متفاوت در محیط های غیربهینه زنده مانده اند.

برخی از گونه‌هایی که در حوض‌ها و نهرها تکامل لژ کفش یافته‌اند که معمولاً کیفیت آب پایینی دارند، بدن‌هایی دارند که می‌توانند تحت تغییرات فیزیولوژیکی قرار گیرند تا شانس بقای خود را در یک محیط معین افزایش دهند.

این تغییرات آهسته هستند و زمانی که در پاسخ به محیط‌های موقتی مانند نگهداری مخازن انجام می‌شوندتلف می‌شوند.

از سوی دیگر گونه‌های ماهی‌هایی که در اقیانوس‌ها تکامل یافته‌اند که به طور گسترده‌ای در شرایط محیطی بسته به مکانی که هستید متغیر هستند برای یافتن شرایط محیطی مناسب‌تر به مهاجرت تکیه کردند.

در نتیجه چنین گونه‌هایی با قرار گرفتن در محیط‌هایی ماهی زینتی که به طور یکنواخت نامناسب هستند احتمالاً با ناامیدی بیشتری مواجه خواهند شد زیرا تلاش‌های آنها برای مهاجرت به نقاط بهتر در آن محیط بی‌ثمر خواهد بود.

صرف نظر از اینکه هر ماهی چگونه سعی می کند در محیط خود زنده بماند مهم است که به یاد داشته باشید که کیفیت ذهنی زندگی یک ماهی را نمی توان مستقیماً از شانس بقای او فرض کرد.

  • منابع:
    1. Putting Ornamental Fish Welfare On Display
  • تبلیغات: 
    1. مسائل مهم در مورد سهام معدن طلا
    2. عسل در مهندسی بافت غضروف
    3. بررسی قیمت مینی فرز ایرانی
    4. ایجاد دلمه در سیب درختی