ترسناکترین اخبار درمورد عواقب استفاده از لامپ زنون جنسیس که تا کنون نشنیده اید

لامپ زنون جنسیس نامی است که معمولاً برای تعیین لامپ تخلیه استفاده می شود و اصل عملکرد آن با لوله نئون یکسان است.

لامپ از دو الکترود تشکیل شده است که در یک شیشه حاوی زنون محصور شده اند و هنگامی که ولتاژ بیش از 25000 ولت بین دو الکترود اعمال می شود، یک قوس الکتریکی ایجاد می شود که نور سفید ساطع می کند.

هنگامی که در اتم های برانگیخته، الکترون ها از سطح انرژی بالاتر خود به حالت انرژی قبلی خود باز می گردند، انرژی اضافی به صورت فوتون آزاد می شود.

طول موج انرژی ساطع شده از فوتون ها در محدوده بصری است و رنگ نور لامپ قوس زنون مانند نور روز است.

به دلیل جاذبه الکترواستاتیکی آندها یا الکترودهای مثبت، الکترون های آزاد تولید شده توسط فرآیند یونیزاسیون در نهایت به آند می رسند و به منبع باز می گردند که این الکترون ها را الکترون های ثانویه گسیل شده می نامند و این الکترون ها به ادامه فرآیند تخلیه گاز کمک می کنند.

لامپ زنون جنسیس

از آنجایی که کاتد اضافی برای انتشار الکترون ها گرم نمی شود، کاتد لامپ قوس زنون یا لامپ زنون به عنوان کاتد سرد شناخته می شود.

پس از شروع، قوس الکتریکی توسط یک ولتاژ متناوب 85 ولت حفظ می شود و این فرآیند پر کردن لامپ باعث می شود تا اشتعال کمی تاخیر ایجاد شود.

قدرت نورانی لامپ های تخلیه گاز به حدی است که تجهیز خودروها به تنظیم خودکار ارتفاع روشنایی و سیستم تمیز کردن شیشه یونیت نوری الزامی است زیرا کثیفی پرتوهای روشنایی جهت را منحرف می کند.

چیزی که باید به خاطر بسپارید

نور لامپ زنون در مقابل نور تا حدودی زرد یک لامپ هالوژن آبی به نظر می رسد و علاوه بر قدرت بالاتر، نورپردازی آن نیز کارآمدتر است زیرا به نور روز نزدیکتر است.

به علاوه، این لامپ ها به گونه ای طراحی شده اند که عمر خودرو را دوام بیاورند.

فواید این گونه چراغ ها:

  • نورپردازی کارآمدتر
  • طول عمر برابر با عمر ماشین است
  • مصرف کمتر.
  • هزینه هنوز بالاست