به کار بردن طلا در لنت ترمز گریت وال قیمت آن را دو چندان کرد

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. لنت ترمز از گروه مواد مصرفی است و در هنگام رانندگی فرسوده می شود.

آنها عملکرد خود را تنها زمانی انجام می دهند که لایه اصطکاک آنها دارای ضخامت مناسب و ساختار بهینه باشد (ترک نخورده، بیش از حد گرم نشده باشد و از صفحه پد جدا نشود).

لنت های ترمز باید در هر بازرسی فنی دوره ای بررسی شوند (با بازرسی ثبت اشتباه نشود) یعنی حداقل یک بار در سال یا هر 10-15 هزار کیلومتر.

کیلومتر سه دلیل اصلی برای جایگزینی آنها وجود دارد: نتیجه منفی بازرسی فوق الذکر، نشانه های سایش سنسورها یا علائم دیگر، مانند کاهش راندمان ترمز یا صدای مزاحم.

تعویض لنت ترمز گریت وال از فصل است. یکی از دلایل تغییر به جدید، سایش آنها است (ضخامت بسیار کم لایه اصطکاک، ترک در لایه اصطکاک، لایه لایه شدن لنت، خوردگی صفحه). بیشتر لنت ها بین 30000 تا 45000 مایل دوام می آورند. کیلومتر

در برخی شرایط، لنت ترمز قبل از اینکه فرسوده شود، تعویض می شود. این اغلب به دو دلیل است. اولاً به دلیل قدیمی بودن بلوک ها.

اگر ماشین کمی رانده است و لنت ها قدیمی هستند – جایگزینی پیشگیرانه معقول ترین است.

ثانیاً هنگامی که در ویژگی های بهره برداری از دیدگاه تغییر ایجاد می شود. به عنوان مثال، راننده قصد دارد با یک تریلر سنگین به تعطیلات طولانی برود یا خودرو توسط فردی با سبک رانندگی پویا استفاده شود.

رانندگانی که سبک رانندگی اسپرت را ترجیح می‌دهند و خودروهایی با عملکرد بالا دارند، گاهی تصمیم می‌گیرند لنت‌های ترمز را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه پس از بازگشت از رویدادهای Track Day که در طی آن ممکن است بیش از حد گرم شده باشند، تعویض کنند.

در اکثر مدل های خودرو، تنها لنت های نصب شده در قسمت بیرونی دیسک ها از طریق سوراخ های رینگ قابل مشاهده هستند.

آنهایی که از داخل نصب می شوند نامرئی می مانند. این اتفاق می‌افتد که لنت‌ها به‌طور ناهموار می‌پوشند و سپس آنهایی که از بیرون هستند هنوز کاملاً خوب به نظر می‌رسند، اما آنهایی که از داخل هستند قبلاً واجد شرایط جایگزینی هستند.

به همین دلیل است که در هر بازرسی، یعنی حداقل یک بار در سال یا هر 10-15 هزار. کیلومتر، چرخ ها را بردارید و وضعیت لنت های دو طرف دیسک را بررسی کنید.

وضعیت سطح اصطکاک لنت از طریق رینگ قابل مشاهده نیست. در ضمن ممکنه ترک خورده یا از نظر حرارتی آسیب ببینه!